Terorizată în băncile școlii: O elevă amenință cu moartea
În adâncurile unei școli, unde ecoul râsetelor copilăriei ar trebui să domine, se ascunde o poveste tulburătoare. Un elev, cu ochii larg deschiși de spaimă, a adus acasă vestea că o colegă de clasă îi amenință cu moartea. Părinții, cuprinși de un amestec de neîncredere și frică, au sperat inițial că totul este o glumă macabră. Dar realitatea s-a dovedit a fi mult mai gravă, iar temerile au crescut odată cu trecerea zilelor.
Un strigăt de ajutor ignorat?
În ciuda repetatelor semnale de alarmă, răspunsul instituțional pare să fie unul de așteptare. Profesorii, neînarmați cu pregătirea necesară pentru a naviga prin astfel de crize, se simt la fel de vulnerabili și neajutorați. Directorul liceului, prof. Georgeta Ciobanu, recunoaște deschis această lipsă de pregătire și promite măsuri de ameliorare. Totuși, întrebarea rămâne: cât de eficiente pot fi aceste promisiuni în fața unei amenințări imediate?
Educație specială într-un mediu de frică
Pe lângă provocările obișnuite ale integrării într-un mediu educațional, elevii cu cerințe educaționale speciale se confruntă acum și cu stigmatul și izolarea. Profesorii și părinții colaborează pentru a oferi sprijinul necesar, dar umbra fricii planează asupra tuturor. Psihologul Ioan Gotcă subliniază importanța suportului profesoral în accesul la educație, dar când siguranța devine o preocupare, accesul la educație poate deveni secundar.
Un apel la acțiune
Este imperativ ca sistemul educațional să se adapteze și să se pregătească mai bine pentru a gestiona astfel de situații. Educația nu trebuie să fie doar despre învățare academică, ci și despre crearea unui mediu sigur și incluziv pentru toți elevii. Fără aceasta, dreptul la educație rămâne doar un ideal neîmplinit.