Haos pe Șine: Deraierea Trenului IRN 347, Un Coșmar Logistic și Emoțional
Într-o seară târzie, trenul IRN 347 a părăsit Viena, îndreptându-se spre București Nord, dar ceea ce trebuia să fie o călătorie obișnuită s-a transformat într-un episod tensionat. Încă de la început, trenul a acumulat o întârziere de 34 de minute la Curtici, care s-a amplificat până la 93 de minute la Deva, pentru ca apoi să scadă la 82 de minute la Sighișoara. Dar adevărata tragedie a avut loc între Rupea și Racoș, unde trenul, compus din șase vagoane, a deraiat în timp ce se deplasa cu 25 km/oră într-o zonă cu restricție de 30 km/oră.
Impactul a fost devastator pentru al treilea vagon după locomotivă, care a deraiat cu un boghiu. Incidentul a blocat circulația pe singurul fir disponibil din cauza lucrărilor de reabilitare pe firul II, provocând întârzieri și mai mari și afectând sute de călători. Un al doilea tren de călători, IRN 532, a fost nevoit să oprească temporar, creând un lanț de întârzieri și frustrări.
În timp ce echipele de intervenție se luptau să repună vagonul pe șine și să elibereze linia, aproximativ 200 de călători din trenul afectat au fost evacuați și transportați cu autocare până la Brașov, de unde au fost redistribuiți către alte garnituri spre destinația finală, București Nord. Această soluție de avarie, deși necesară, a adăugat un strat suplimentar de disconfort și incertitudine călătoriei.
Pe fondul acestui haos, CFR a anunțat schimbări în regulamentul călătoriilor cu trenul, introducând biletele metropolitane în încercarea de a moderniza și eficientiza serviciile feroviare. Aceste măsuri vin ca un răspuns necesar la seria de incidente nefericite și la nevoia acută de îmbunătățire a infrastructurii și serviciilor.